FRÅGESTUND; OM KÄNSLOR

OM KÄNSLOR

vad innebär det för dig att vara lycklig?

jag tänker att det kanske inte behöver vara så komplicerat som det låter. lycka för mig är nog en kombination av bra vardag, spexiga påhitt, lite struktur och frihetskänsla. men främst blir man lycklig av att ge massa kärlek till folk och bli älskad tillbaka! att kunna vara precis så som man är och veta att det är det dem tycker om med en. det är bästa grejen!!

 

tror du på gud, spokelser, ånder eller noe slikt?

jag tror jag tror på någon slags högre, undermedveten makt som liksom bara finns inom oss. fler tankar om det har jag tyvärr inte. om spöken & så är jag himla bra på att inbilla mig saker, men jag tror jag har kommit fram till att det inte finns.

 

är du lycklig just nu? (lycklig är kanske lite överskattat) men mår du bra och är glad?

om man sätter i perspektiv på resten av mitt liv har jag aldrig varit såhär lycklig!!! glad tjej mår bra.

 

brukar du bli söndagsdeprim erad? och vad gör du åt det isåfall?

nja, alltså på min skola existerar ett alldeles fantastiskt fenomen som kallas söndagsfest och det brukar liva upp de flesta tråksöndagarna!! annars funkar det alltid att sysselsätta sig med något annat man tycker om att göra, typ sy, rita, hångla, kolla film eller lösa korsord.

 

 

men berätta med om din kille!

han är lite mer än tre månader äldre och ungefär tjugotvå centimeter längre. det sägs att han är bra på att laga kött, vilket jag tyvärr inte kan dra nytta av eftersom jag är vegetarian. i och för sig tycker vi olika om nästan all mat, förutom att båda hatar sushi men älskar öl. just nu kollar vi en star wars film om dagen, för jag har aldrig sett dem innan och dem är de bästa han vet. vi har varit ihop i tre månader, men egentligen fanns det ett vi redan i maj. tillsammans med honom är jag glad mest hela tiden och hela min värld är liksom lite bättre!!! han är bäst.

 

vad skulle du säga att du tänker mest på just nu? lite svår fråga kanske, men...

ofta reflekterar jag över framtiden, och då känner jag mest stress och press över allt som ska fixas. sommarjobb, antagningsprover, bostad, blabla.

 

vad/vem/vilka är det viktigaste i ditt liv?

familj + vänner + hugo


liten del av tjugotvåflickorsklassen

 

har du många vänner?

jaaa här jag bor nu har jag massa megafina vänner!! såklart vissa närmre än andra; och de jag bott med nu i två år räknar jag nästan som familj numera. men från städer jag tidigare bott på har jag nästintill ingen kontakt med någon. har t.ex. inga barndomsvänner eller så.

 

vad gör du när du är ledsen?

gråter och försöker formulera meningar av ledsamheten så jag kan skriva. eller så gör jag motsatt revolt och hittar på någonting så jag slipper tänka på det ledsna.

 

vad gör dig glad?

jättemånga saker!! jag kan typ bli helt exalterad över att örsnibben blir extra mjuk och sladdrig när man legat på örat så den vikts. det kan jag skratta åt i några minuter haha. annars blir jag glad av spontankramar och vårväder.

 

vad får dig att må dåligt?

om jag inte har någonting att göra kan jag bli så rastlös att jag nästan mår dåligt! låter kanske lite knäppt men så är det. också hatar jag folk som har bestämt sig för att de bara gillar och kan umgås med en viss sorts människor som har en viss klädstil och tycker om särskilda saker. så tråkiga!!!! dem kan dra något gammalt över sig.

 

om du någon gång känner dig osäker eller så, vad brukar du göra eller tänka för att få tillbaka självförtroendet?

hmm, det är en knivig fråga. ibland när jag känner mig osäker brukar jag gå utanför mina egna tankar liksom och typ plocka fram den modigare versionen av mig själv. i vissa tillfällen, typ när jag är på klubbar där människorna bara är så fruktansvärt pretentiösa och kastar långa blickar åt ens håll som skriker "DU HÖR INTE HEMMA HÄR" reagerar jag på motsatt sätt och de är så HIMLA TÖNTIGA och är ännu mer mig själv så att det riktigt svider i deras ögon.



vad är det finaste som finns? alla kategorier.

känslan av att allt är möjligt.

 

är du någonsin rädd inför framtiden?

inte bokstavligt talat rädd. men jag är rädd för att planerna i mitt huvud inte kommer överensstämma med verkligheten när den kommer. fast samtidigt tror att det som är menat att hända händer, och så är det med det.


Kommentarer
Postat av: agnes

åh så himla fint att läsa om allting här.

2011-03-11 @ 00:53:09
URL: http://dagenscare.blogg.se/
Postat av: Nisse

Alltså..

Jag tror jag har blivit kär i dig! Du är ju bara så fantastisk <3

Så fint rum ni bah är i. Jag skulle kunna göra vad som helst för att sitta i det rummet!

2011-03-14 @ 20:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0