sofies födelsedagsfirande


fyra dagar efter valet fyllde sofie arton år!!! så hon fick inte rösta trots att politik är en av hennes grejer. saker hon tycker om är miljöpartiet, sjuttiotalet, musik, kaffe med mjölk, män med skägg eller dreads och sina nya guldglittermönstrade dr martens.




fredagskvällen tillägnades sofie! vi åkte till helsinborg för att dricka tjeckisk öl. här är emmy, léonie och maria.


frida och jag var också där såklart. de allra flesta drack halvmörk bernard för den är fruktansvärt god och vi fick oförskämt mycket rabatt i baren. bra grej!!



gulligaste; när vi satt mitt uppe i samtalsämnen och det kom fram tre äldre pojkar och sa "alltså vi gick alltid hit när vi var sjutton, arton och satt precis så som ni gör. vi var er då. det här är första gången på femton år vi är här sedan dess. kan vi inte bara få sitta här vid änden av ert bord och lyssna på när ni pratar och bli lite nostalgiska". gulligt!!!


redan halv ett gick sista tåget tillbaka till båstad så vi var tvungna att ta det.


sofie fick en sådan här och två folköl. det är ganska internt. hehehehohohohihi.


till sist hamnade vi på hemmafest med vänner och främlingar. på något sätt kände jag mig lite missplacerad hur jag än gjorde, för jag bara studsade omkring och var så himla glad och typ log tretusenkilometer breda leenden åt alla hela tiden. men han satt bara och tittade på mig och log och sa "du är jättesöt" och "gå och dansa med dig".



efter kanelbullar och efterfest ramlade jag hem halv sju imorse så jag vet inte riktigt vad jag gör uppe överhuvudtaget.

Kommentarer
Postat av: sofie

hahaha! fint.

2010-09-26 @ 17:24:52
URL: http://flowerkid.webblogg.se/
Postat av: ida somfan.

men gud! är det inte lilla emmy? vad fin i håret hon är nu för tiden! eller ja, hon var ju det förut med.. men du vet!

2010-09-28 @ 04:29:35
URL: http://idasomfan.blogg.se/
Postat av: Linda

vad roligt!

2010-10-01 @ 23:35:05
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag önskar lite att jag var du. För du är så himla himla himla fin och musikalisk och perfekt med fina ben som jag också vill ha.

2010-10-05 @ 18:36:55
URL: http://luke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0