dagboksutdrag

"jag är inte längre rädd för spindlar.
förut fruktade jag deras storlek och att de skulle hoppa upp på en, men efter många spindelmöten, inklusive den som just nu huserar på vårt badrumsgolv, har jag kommit underfund med följande:

-spindlar är jättesmå i jämförelse med oss människor
-de hoppar inte upp på en
-de bits inte
-de är alldeles stilla när man är i deras närhet
-de är rädda för oss än vad vi är för dem
-det är lättare att låta dem vara än att fånga/döda/krossa dem.

klart slut spindeltut."

Kommentarer
Postat av: E

fast man sväljer cirka 8 spindlar om året medans man sover

2010-05-25 @ 18:49:07
Postat av: Lin

- Finns de som är skitstora, cirka som en tallrik.

- Det finns hoppspindlar.

- Korsspindeln som finns i Sverige bits och kan ge samma reaktion som ett getingsting.

- Nej, de springer. Åt vilket håll som helst. Uppåt, neråt, höger, vänster. Helt oförberett.

- Nja.

- Njä.

2010-05-25 @ 21:26:37
Postat av: ellen

finfinfin blogg och spindlar är hemska små varelser. hihi.

2010-05-26 @ 13:31:32
URL: http://pressanykey.blogg.se/
Postat av: Sara

Det där med att man sväljer spindlar är väl inte sant?

2010-05-29 @ 00:10:05
URL: http://inberlin.blogg.se/
Postat av: josefine eklid.

jag hoppas det där med att man sväljer spindlar inte är sant.. jag är dödligt rädd för spindlar, önskar jag kunde komma över fobin någon gång. jag menar, spindlar finns ju överallt!

2010-05-30 @ 00:41:57
URL: http://frokeneklid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0