FRÅGESTUND; OM MIG

OM MIG

hur gammal är du? hur gammal är du precist?

jag är arton år; nio månader; tjugo dagar gammal. född 10 maj 1992.

 

vad ska du göra efter studenten?

ett är säkert, och det är att jag ska plugga direkt! vad och var är ännu lite oklart.

 

vad händer i höst?

högst troligt väntar ett år av någon slags grundläggande modedesign. eller skrivande.

 

vad vill du bli när du blir stor?

mamma!!! och kläddesigner och författare och artist.

 

lägg upp en bild som du tycker du är f1 het på!

het hit och het dit. här är jag lite småporrig och ser inte riktigt ut som mig själv, det är ju roligt!

 

har du stora eller små bröst?

haha ja du lilla lego, jag har nog större än dina!! inte jättestora men jag brukar vilja ha mindre. det verkar skönt.


vilken är din största dröm?

först och främst ha massa roligt!!! nästan jämt ju. sen att få jobba med något jag verkligen älskar och tjäna massa pengar så jag kan ge min familj och framtida barn ett fint litet liv var än i världen vi bestämmer oss för att det är bäst att bo.


med vad är du mest nöjd? överhuvudtaget liksom.

om man ska räkna till vad jag åstadkommit här i livet så är jag väldigt nöjd och stolt över mina betyg! dem är hemskt fina trots att jag egentligen tycker de flesta ämnena är tråkiga/svåra.

 

hur lång är du och vad väger du?

vet inte så noga men tror jag består av 163 cm och 54 kg.

 

vad händer i höst? bor du kvar i båstad?

i höst bor jag verkligen inte kvar i båstad. kanske bor jag i en annan lite nordligare stad s om börjar på b. eller ja, någon annanstans där de skolor jag tänker söka håller hus. jag vill gärna hålla allting lite hemligt tills jag vet var jag hamnar! ni får veta sen liksom.

 

vilket parti röstade du på?

i kommun och riksdag röstade jag på miljöpartiet och i landsting röstade jag på vänsterpartiet.


topp 10 oyeblikk i livet ditt?

hmm, jag har suttit i kanske tio minuter och försökt komma på men eftersom ens minne sträcker sig typ fem år bakåt känns det orättvist mot alla tidigare år. för det har ju hänt mycket fint. men ja, alltså sådana saker jag kommer ihåg är väl när jag fick antagningsbeskedet om apelryd, när jag klarade uppkörningen och när jag berättade för hugo att jag var jättekär i honom och han fortfarande ville ha mig trots att jag hade varit dum.


vad går du för gymnasium?

jag läser samhälle med inriktning textil, mode och design på apelrydsskolan i båstad! man kan säga att det är en slags internatskola och när jag var 16 år flyttade jag in våningen ovanför mitt klassrum. där bodde jag i ett år och sen när jag började tvåan flyttade jag ut i en lägenhet tillsammans med två av mina klasskamrater och bästa vänner. i vår tar jag studenten!! det ska bli fint & skönt såklart men det kommer definitivt vara den sorgligaste dagen i mitt liv på samma gång. hemma är här liksom.


vilka är de stora sommardrömmarna?

prio ett är att i år hitta ett bra och någorlunda roligt jobb som man samtidigt tjänar bra pengar på!! sen vill jag hinna med att hänga massa med allt fint folk och göra små knäppa utflykter med dem. kanske gå på någon festival. vi får se helt enkelt!! har inte tänkt så långt och mycket på det ännu.

 

vill först säga att jag tycker du är väldans fin och sen så vill jag även fråga dig vart du kommer ifrån och om du vill flytta därifrån någon gång?

iih!! tack. jag föddes utanför hässleholm, flyttade vidare till kusten utanför kristianstad när jag var 12 och när jag började gymnasiet flyttade jag till båstad. till sommaren tar jag studenten och då kommer jag lämna den här staden bakom mig!

 

vad är ditt bästa tips när det gäller att hitta inspiration, energi, ork och mod till att utmana dig själv eller göra sånt som du älskar? (tänker kanske mest i kreativa banor..)

jag brottas hela tiden med prestationsångest och främst mina egna förväntningar .främst då det kommer till att ha sin egen nisch och "stil" inom konstnärligt/kreativt skapande. det är otroligt jobbigt och tärande på psyket att hänga upp sig på dessa sakerna, och ibland måste man bara stänga av allt och köra!! numera kan jag acceptera saker som det inte finns ork att överarbeta och därför inte blir perfekta. man måste hitta lite genvägar, och allt måste det inte vara så jävla coolt och pretentiöst.


du verkar vara en sådan driven och påhittig människa, jag undrar vart du får all din energi, drivkraft och inspiration ifrån?

man blir väldigt inspirerad av att vara del av en så kreativ klass som jag är!! dem är bäst och vi har en tendens att pusha varandra (omedvetet) och på så sätt locka fram de bästa egenskaperna & idéerna. annars gäller det bara att sätta sig ner och skissa skissa skissa helt förutsättningslöst låta magin ske.


vilken ålder eller period har hittills varit bäst/sämst i ditt liv?

sämsta åldern var nog fjorton-femton. då var jag olycklig kär och bara allmänt deprimerad. dessutom var man barn men kände sig som vuxen. bästa tiden i mitt liv sträcker sig från början på 2010 och håller fortfarande på!! mitt liv är väldigt roligt och innehållsrikt och jag är glad och det är bra; BÄST!!!


Kommentarer
Postat av: Ada

söt du är!!

2011-03-03 @ 16:37:21
URL: http://genomtunnatyger.tumblr.com
Postat av: Karin

åh jag tänker så ofta att börja på apelryd var mitt bästa beslut någonsin! och- utan dig hade jag aldrig gått där (för jag hittade ju skolan via din blogg). jag kan bara inte förstå att man kan ha så himla kul hela tiden, så som man har när man går på apelryd!!!!! och jag saknar allt så mycket nu efter bara 2 veckor på praktik. kram o sånt!

2011-03-03 @ 20:27:48
URL: http://oktoberfrosten.blogg.se/
Postat av: Annia

Hej!



Jag undrar om du kan tänka dig att sy på beställning? Kontakta mig i så fall!



Vänligen

Annia

2011-03-04 @ 10:16:36
Postat av: Josefine

Du är så himla söt!

2011-03-05 @ 22:31:56
URL: http://josefineharrius.blogg.se/
Postat av: Linda

du är fin!

2011-03-06 @ 01:34:15
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Sofie i San Francisco

Lycka till med allt!

2011-03-06 @ 11:09:05
URL: http://scienceandletters.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0